נתניהו נועד עם נשיא זמביה: "ישראל חוזרת לאפריקה"

    שלמה ריזל No Comments on נתניהו נועד עם נשיא זמביה: "ישראל חוזרת לאפריקה"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם נשיא זמביה האקאינדה היצ׳ילמה במסגרת פגישה לחיזוק הקשרים הכלכליים והמדיניים בין ישראל לזמביה: "אנו דנים בדרכים רבות שבהן נוכל לשפר אף יותר את הקשרים בינינו לטובת שני העמים שלנו"

    21:34
    09.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on חשיפה: הגורם המפתיע שניסה לתווך בחוק הגיוס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ד׳), עם נשיא זמביה האקאינדה היצ'ילמה בלשכת רה״מ בירושלים. תחילה נפגשו ראש הממשלה והנשיא בארבע עיניים, ולאחר מכן התקיימה פגישה מורחבת.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״אני שמח לקבל את פניו של הנשיא היצ'ילמה בירושלים. זהו ביטוי של הידידות הגדולה בין זמביה לישראל. אנו דנים בדרכים רבות שבהן נוכל לשפר אף יותר את הקשרים בינינו לטובת שני העמים שלנו, וגם לטובת חזרתה של ישראל לאפריקה – ישראל חוזרת לאפריקה ואפריקה חוזרת לישראל וזה ייטיב עם כולם. ברוך הבא״.

    שני המנהיגים דנו בדרכים לחיזוק הקשרים הכלכליים והמדיניים בין ישראל לזמביה ובהגברת שיתופי הפעולה בין המדינות בתחומי חדשנות, חקלאות, ביטחון המזון ועוד. בנוסף, דנו השניים בעידוד הרחבת ההשקעה הישראלית בזמביה ובהנגשת הידע הישראלי לתועלת קידום יחסי ישראל וזמביה.

    ראש הממשלה נתניהו הודה לנשיא על ידידותו ויחסו החם ועל עמידתה של זמביה לצדה של ישראל, ושיבח את היותה שחקן אזורי חשוב ביבשת אפריקה. כמו כן, בירך רה"מ נתניהו את שיתוף הפעולה בין המדינות.

    בפגישה השתתפו מהצד הישראלי: ר׳ הסגל, ר׳ המל״ל, מנכ״ל משרד רה״מ, המזכיר הצבאי, היועץ המדיני, שגרירת ישראל לזמביה, זימבבואה ובוטסואנה, רח"ט אפריקה במשרד החוץ ועוד; ומהצד של זמביה: שר החוץ ושת״פ בינלאומיים, שר הטכנולוגיה והמדע, היועץ לביטחון לאומי, ממונה שגרירות זמביה בישראל ועוד.



    0 תגובות